فراخوان و اطلاعیه

فراخوان عمومی

 

راه اندازی نهضت فراگیر ارتقاء فرهنگی اجتماعی در وزارت متبوع، متکی بر راهبردِ بنیادینِ اجتماعی کردنِ ماموریتهای تخصصی دستگاه(مشارکت در انجام تحقیق، تالیف، ترجمه و ...)

 

همانگونه که استحضار دارند توجه به "دانش" به منزله ساختاری برای تولید و ساماندهی یافته‌ها و "پژوهش" به  عناون راهکاری برای عمق بخشیدن به سیاست‌گذاری عمومی و بهبود شرایط توسعه‌ای کشور و این هر دو به مثابه سرمایه های بنیادین هر سازمان، در تبیین اهداف، ترسیم چشم اندازها، تدوین راهبردها، راهبری برنامه ها، شناسایی پیشران ها، کارآمدسازی رویکردها، پایش اقدامات و در فرایندسازی، مدل آفرینی و فهم اولویت ها، دارای نقش اساسی می باشند.

باور داریم در شرایط فعلی تحریم های ظالمانه، عقلانیت برآمده از دانش و پژوهش بهترین شیوه در دسترس ماست. فرصتی است تا کارشناسان و کارکنان خلاق و سختکوش، راههایی برای بسط عقلانیت و خردورزی و توسعه سطح بهرهوری فعالیتهای سازمانی بیابند. در این میان، یکی از الزامات غلبه بر چالش های حوزه عمل، ایجاد پیوند بین دانش و سیاستگذاری از مسیر تمرکز بر مباحث فرهنگی اجتماعی و ایجاد بسترها برای تحقق مسوولیتها از طریق؛ توسعه و ترویج فرهنگ کار، خلاقیت، ابتکار و کارگروهی، توسعه فرهنگ کارآفرینی، فرهنگ تعاون، فرهنگ مهارت آموزی و مهارت افزایی، مشارکت طلبی، مشارکت جویی و بسط خیر جمعی، ارتقاء مسوولیت پذیری اجتماعی، ارتقاء شاخص های سرمایه اجتماعی و امید اجتماعی، ارتقاء نشاط اجتماعی، ایجاد تعادل بین کار و زندگی و کمک به  استحکام نهاد خانواده، نهادینه سازی اخلاق حرفه ای و ایجاد زمینه رشد معنوی نیروی کار و بهسازی و ارتقای سطح دانش، تخصص و مهارتهای آنان، بهبود سبک و کیفیت زندگی نیروی کار، کاهش آسیب های اجتماعی و بهبود زیرساخت­های بهداشتی و ترویج فرهنگ بهداشت و سلامت در جامعه کار و تولید، گسترش و ترویج  فرهنگ سهام داری در میان کارگران، بهبود شاخص دسترسی به مسکن جامعه کار و تولید،  تقویت فرهنگ خوداتکایی و تولید محوری و تبدیل به ارزش شدن مصرف کالای ایرانی است.

با عنایت به تایید اصلی این ایده توسط مقام عالی وزارت، معاونت فرهنگی اجتماعی مصمم است با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی و نیز همراهی و مشارکت آحاد معاونتها و سازمانهای تابعه، نهضت فراگیر ارتقاء فرهنگی اجتماعی را در وزارت متبوع، متکی بر راهبردِ بنیادینِ اجتماعی کردنِ ماموریتهای تخصصی دستگاه، راه اندازی نماید.

انتظار می رود کارشناسان ذیصلاح، صاحب نظران و ارباب تجربه، بنا بر جایگاه و پایگاه کاری خود و معطوف به بسترها و ابعاد فرهنگی اجتماعی برنامه های حوزه عمل، با در نظرگرفتن نقاط تلاقی مسوولیتها درآن حوزه تخصصی و وظایف فرهنگی اجتماعی این معاونت، (با مراجعه به سایت موسسه کار و تامین اجتماعی به آدرس http://www.Lssi.ir و دانلود و تکمیل فرم های خام مربوطه) پیشنهادات خود را اعم از پیشنهادهای پژوهشی، ترجمه ای، تالیفی، درخواست حمایت از رساله دانشگاهی و غیره  ارائه نمایند.

چارچوب اولویت‌های پژوهشی، شرح وظایف معاونت فرهنگی اجتماعی  وزارت متبوع و مسائل و چالش‌های فرهنگی اجتماعی فراروی دستگاه می باشد که به جهت ایجاد فرصت برای خلق ایده و ارائه راهکارهای عملیاتی و متنوع توسط پژوهشگران، عمداً از طرح محورها و یا تعریف عناوین خودداری شده است. بنابراین انتظار می رود طرح‌های پژوهشی پیشنهادی با برداشت صحیح به تبیین دقیق مسائل فرهنگی اجتماعیمبتلابه دستگاه و مرتفع کردن آن بپردازد. همچنین طرح پژوهشی پیشنهادی می‌تواند از جنس یک مداخله عملی، ارائه یک ایده  خلاقانه یا روش نوآورانه باشد. شایسته است تخصص پژوهشگر مرتبط با موضوع بوده و از همه تخصص‌های مورد نیاز در تشکیل تیم تحقیقاتی نیز بهره گرفته شده باشد (بهره‌گیری از افراد تیم تحقیقاتی در فرآیند اجرا، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت). داشتن تجارب و سوابق پژوهشی، غیرتکراری بودن موضوع پیشنهادی، برخورداری از روش شناسی دقیق و معتبر، میزان اثربخشی و کاربردی بودن نتایج اجرای طرح در ایجاد تغییر و حل مسئله، رعایت تناسب هزینه‌های برآوردی با خدمات ذکر شده در طرح به عنوان برخی دیگر از آیتم های ارزیابی مدنظر است.

بدیهی است پس از ارایه پیشنهادهای کلی از سوی افراد حقیقی و حقوقی، در یک شورای علمی و فرایند مشارکتی، طرح های دارای اولویت و مناسب، بررسی و تصویب شده ، اجرای آنها مطابق ضوابط موجود و قواعد تعریف شده، مورد توجه و نظارت قرار خواهند گرفت.

ابراهیم صادقی فر

معاون فرهنگی اجتماعی

 

 ******

اطلاعیه معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص برگزاری سومین نمایشگاه بین‌المللی کار ایران

با عنایت به برگزاری موفقیت‌آمیز دو دوره نمایشگاه بین‌المللی کار ایران (Iran Jobex)، مقرر گردید سومین دوره نمایشگاه از اول تا چهارم اردیبهشت‌ماه 1399 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار گردد.

در این نمایشگاه برخی از معتبرترین شرکت‌ها و سازمان‌های داخلی و بین‌المللی، کاریابی‌های داخلی، خارجی و الکترونیکی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و کارآفرینی و سایر بازیگران حوزه کسب‌وکار، استخدام و منابع انسانی گرد هم خواهند آمد.

  برقراری ارتباط مؤثر بین کارفرمایان، کارجویان و کاریابی‌ها،  جذب نیروهای نخبه و متخصص،  تیم سازی برای استارتاپ ها،  ارزیابی فرصت‌های شغلی داخلی،  آشنایی با محیط‌های کاری شرکت‌ها، 

 آشنایی با فرصت‌های شغلی بین‌المللی و اطلاع از نیازهای بازار کار داخلیاز اصلی‌ترین مزیت‌های حضور در سومین نمایشگاه بین‌المللی کار ایران می‌باشد.

 

با توجه به توافق به‌عمل‌آمده با مجری نمایشگاه، مقررشده است برای اولین بار فضای نمایشگاهی رایگان در اختیار مؤسسات کاریابی دارای مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و متقاضیانی قرار گیرد که اقدام به استخدام نیرو در زمان برگزاری نمایشگاه نمایند. مشخصات و شرایط اعطای غرفه به‌قرار زیر است:

1.      غرفه‌ها به‌صورت سازه‌های استاندارد نمایشگاهی با متراژ 9 تا 12 متر می‌باشد.

2.      فرصت تکمیل فرم پیش ثبت‌نام تا تاریخ اول اسفندماه 1398 می‌باشد و بعد از این تاریخ امکان استفاده از غرفه به‌صورت رایگان مقدور نمی‌باشد.

3.      حداکثر تعداد غرفه‌های پیش‌بینی‌شده در این نمایشگاه برای مؤسسات کاریابی 40 غرفه می‌باشد.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو غرفه، می‌توانند به سایت دبیرخانه نمایشگاه به آدرس www.jobcenter.ir مراجعه نمایند.

لازم به ذکر است با توجه به محدودیت سالن‌های تحت پوشش، اولویت با شرکت‌کنندگانی است که زودتر اقدام به ثبت‌نام و رزرو غرفه نمایند.

پوستر سومین نمایشگاه کار

********

اطلاعیه سازمان بهره وری آسیایی APO

در خصوص بهره برداری حداکثری از ظرفیت های فنی و تخصصی بین المللی در حوزه بهره وری در راستای برنامه «جایزه ملی سازمان بهره وری آسیایی (APO)» بدین وسیله به استحضار می رساند طبق اعلام  APO، مهلت زمانی این برنامه تا تاریخ 20 بهمن 1398 تمدید شد و فعالان حرکت بهره وری درسطح ملی که اقدام خاص آنها منجر به ارتقاء بهره وری در کشور گردیده است و دستاوردهای مورد نظر آنان ملموس و در دسترس می باشد، می توانند تا تاریخ مذکور نسبت به درج اطلاعات خود درسایت سازمان بهره وری ایران، بخش جایزه ملی بهره وری APO  اقدام نمایند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید

********