رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت کار، رویکرد جدید نظام پیشنهادها را تشریح کرد

رئیس مرکز فناوری اطلاعات ، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ترغیب خلاقیت و روحیه کار گروهی خودجوش را از دستاوردهای رویکرد جدید نظام پیشنهادها دانست.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت کار، رویکرد جدید نظام پیشنهادها را تشریح کرد

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی "سید جواد رضوی " گفت : دبیرخانه نظام پیشنهادها در این وزارتخانه با رویکردی جدید و در راستای بهره مندی از سیستم ها و راهکارهایی که منجر به پرورش و شکوفایی مستمر می شود در نظر دارد ارج نهادن به اصول حاکم بر مشارکت کارکنان در حوزه تصمیم سازی ها و یاری طلبیدن از افرادی که به نوعی با وزارتخانه در ارتباط هستند را در اولویت قرار دهد .

وی ادامه داد: از این رو، درنظام پیشنهاد ها ، مدیریت و بهبود مستمر در سازمان از طریق فرآیندهای اصولی نظام پیشنهادها پیاده سازی شود.

 رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﺗﻮﺍﻥ وزارت متبوع ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ درﺧﻮﺍﺳﺖ ﻫﺎﻱ ﻣﺘﻐﻴﺮ آن ﻭ ﻫﻤﺴﻮ ﻛﺮﺩﻥ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﻛﺎﺭﻛﻨﺎﻥ ﺑﺎ ﺍﻫﺪﺍﻑ وزارتخانه ﺩﺭ ﻫﺮﺭﺩﻩ ﺷﻐﻠﻲ را ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ معیاری دانست که در دوره های آموزشی نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها در سطح ستاد، اجرا و سازمان های وابسته در نظر گرفته خواهد شد.

رضوی گفت: بر این اساس، کارگاه آموزشی نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها در سطح دبیران ستادی درهفته جاری با تکیه بر اصول کارایی و اثربخشی پیشنهادهای ارائه شده برگزار شد.

وی اشاره کرد: آقای شریعتمداری بر نهادینه شدن امر مشارکت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و گردش صحیح و سریع اطلاعات بین کارکنان تاکید داشته است و نظام پیشنهادها با رویکرد جدید را مثبت ارزیابی کرده و تلاش و حضور فعالانه کلیه مدیران و کارکنان را در آن، امری حیاتی و ضروری دانسته است .

رضوی ترغیب خلاقیت و روحیه کار گروهی خودجوش را جزء دستاوردهای رویکرد جدید نظام پیشنهادها دانست و اساس ساختاری آن را در دو بخش کایزنی (بهبود مستمر) و ویژه (سطح ملی و دستگاه) تقسیم بندی کرد.

وی دو بخش مذکور را به عنوان پارامترهای ارزیابی جهت هماهنگ شدن نظام پیشنهادها با استراتژی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کرد و گفت: با ایجاد دبیرخانه در هر واحد سازمانی، کارگروه های ستادی را از 10 دبیرخانه به 39 دبیرخانه به صورت غیرمتمرکز ارتقاء یافته است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اشاره کرد: برای اﻳﺠﺎد اﻧﮕﻴﺰه ﻛﺎﻓﻲ در ﻛﺎرﻛﻨﺎن جهت ارائه پیشنهادهای کارآمد، باید ﺗﻘﻮﻳﺖ ارﺗﺒﺎﻃـﺎت و اﻳﺠـﺎد ﺣﺲ اﻋﺘﻤﺎد ﺑﻴﻦ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ و ﻛﺎرﻛﻨﺎن ﻓﺮاﻫﻢ شود.

رضوی خاطرنشان کرد: زﻣﻴﻨﻪﻫﺎی ﻻزم ﺑـﺮای اجرای موارد مذکور از طریق مشارکت فعال مدیران در کارگروه های مربوطه جزء ابتکاراتی است که در رویکرد جدید نظام پیشنهادها به درستی برنامه ریزی شده است . بنابراین این شیوه، مفیدترین راهکاری است که موجب حضور فعالانه تمامی همکاران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تصمیمات مشارکتی می شود .

 

 

۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ۱۳:۴۶
کد خبر : ۱۹۱,۶۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید