​تامین اجتماعی الکترونیک؛ پنجره ای به سوی جهش تولید

وجود 110 هزار بیمه شده تامین اجتماعی در خراسان شمالی

مدیر کل تامین اجتماعی استان خراسان شمالی با بیان این که تامین اجتماعی سازمانی عمومی و غیر دولتی و بر مبنای درآمد و هزینه است، افزود: سازمان تامین اجتماعی در قبال بیمه شدگان و مستمری بگیران تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت دارد و این سازمان بنا به گستردگی بالا، در همه بخش ها فعالیت خوبی داشته است.
تامین اجتماعی الکترونیک؛ جهش تولید
به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و ر فاه اجتماعی و به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی، محمد علی عباس زاده وحید گفت: در بحث بیمه ای و اقتصادی، سازمان موظف است دارایی خود را حفظ کند و در شرکت های اقماری زیادی سرمایه گذاری می کند و تامین اجتماعی یکی از سهامداران عمده پتروشیمی، سیمان و اخیرا نیز قرار است بخشی از سهام آلومینای جاجرم نیز به تامین اجتماعی اختصاص داده شود.
 
وی با بیان این که تکلیف داریم منافع حقوقی و ریالی کارگران را حفظ کنیم، تصریح کرد: در هیچ جای دنیا درمان و بیمه ای ایده آل نیست و در بحث درمان یک سر و گردن از خیلی از کشورها بالاتر هستیم.
 
وی ضمن تقدیر از تلاش های مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در زمان شیوع کرونا، ابراز کرد: خوشبختانه با تلاش و همت همکاران در بخش درمان رضایتمندی خوبی شاهد هستیم. 
 
وجود 110 هزار بیمه شده تامین اجتماعی در استان
 
به گفته وی حدود 110 هزار بیمه شده اصلی ، 17 هزار و 500 مستمری بگیر اصلی  و  هزار و 300 نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری تحت پوشش اداره کل تامین اجتماعی استان قرار دارند و  در مجموع در دوحوزه بیمه و درمان، هر ماه حدود 70 میلیارد تومان هزینه ارائه خدمات و تعهدات تامین اجتماعی در استان خراسان شمالی می شود. 
 
مدیر کل تامین اجتماعی استان ادامه داد: درآمدهای سازمان تامین اجتماعی در شرایط کرونایی تحت تاثیر قرار گرفته است و اگر حال صنعت و تولید و بازار خوب باشد، حال تامین اجتماعی هم خوب است.
 
طرح حذف فیزیکی دفترچه های تامین اجتماعی
به گفته وی طرح حذف فیزیکی دفترچه های تامین اجتماعی از خرداد ماه و با حذف فرایند تمدید اعتبار دفترچه ها شروع شده و تاکنون خروجی خوبی داشته است و افراد بدون مراجعه به شعب و کارگزاری های رسمی تامین اجتماعی می توانند با استفاده روش های ۶ گانه که اطلاع رسانی شده است از استحقاق درمان خود مطلع شوند.
 
وی با بیان این که قائل به این هستیم که مراجعه کمتری به سازمان از سوی افراد برای دریافت خدمات انجام شود، ابراز کرد: سازمان بر مبنای ارائه خدمات غیر حضوری و برای تحقق دولت الکترونیک تاکید دارد و در این مدت مراجعات کمتر شده و رضایتمندی بیشتر شده است.
۲۹ تیر ۱۳۹۹ ۱۲:۴۸
روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی |
کد خبر : ۲۱۱,۲۹۰
کلیدواژه ها: خراسان شمالی,تامین اجتماعی,بیمه بیکاری,کرونا,تامین اجتماعی الکترونیک,مستمری بگیر,

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید