پرداخت بیش از 280 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در مازندران

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: تا کنون بیش از 280 میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و صاحبان مشاغل رسته های اعلام شده پرداخت شده است.
پرداخت بیش از 280 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در مازندران

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، رضا عبدی در اولین جلسه شورای اداری اداره کل تعاون،کار و راه اجتماعی که به صورت وبینار برگزار شد با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار در جامعه و ادامه دادن راه شهدا طی سخنانی اظهار کرد: در بحث مشاغل خانگی اعتبارات با توجه به در نظر گرفتن شاخص های مختلف با عدالت بین شهرستان ها توزیع شده است و در این راستا کیفیت طرح های معرفی شده و در ادامه منجر شده به اشتغال برای ما بسیار با اهمیت است.
وی ادامه داد: سعی شود طرح های پشتیبان که دارای کیفیت عالی باشند جهت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی معرفی شود.
عبدی خاطرنشان کرد: با توجه به الکترونیکی شدن کلیه امور ارائه خدمت در بحث مشاغل خانگی علی الخصوص در بحث صدور مجوزها از سامانه مربوطه از هر گونه ارائه خدمات به صورت سنتی خودداری شود.
مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل با اشاره به پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا بیان کرد: با تلاش ادارات شهرستان ها و مسئولین مرتبط تا کنون بیش از 280 میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه به صاحبان مشاغل طبق رسته های اعلام شده پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: بحث باشگاه کارآفرینان نوجوان طرح بسیار مهمی است و تأثیر بسزایی در تغییر نگرش دانش آموزان دارد که تا کنون در شهرستان های تنکابن و قائمشهر برگزار شده است و امیدواریم بتوانیم با تلاش ادارات شهرستانی در تمام استان برگزار نماییم.
عبدی تأکید کرد: تشکیل موثر و مستمر جلسات گروه کاری اشتغال نیز برای این حوزه بسیار با اهمیت است.

بدنبال توسعه آموزش های مجازی در استان هستیم

شهرام ابراهیمیان مدیر پشتیبانی و توسعه منابع انسانی اداره کل نیز در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات کلیه کارکنان در جهت تحقق اهداف اداره کل طی سخنانی اظهار کرد: 400 سرمایه و نیروی انسانی در این اداره کل در سطح استان مشغول ارائه خدمت به مردم شریف می باشند.
وی افزود: در حوزه توسعه منابع انسانی باید با افتخار عرض کنم در سال جاری بیش از 70 مورد صدور احکام ارتقاء برای کارکنان داشته ایم.

ابراهیمیان خاطرنشان کرد: همواره به فکر رفاه همکاران در سطح استان بوده و هستیم و امیدواریم بتوانیم در صورت حمایت سازمان مدیریت و وزارت متبوع امسال نیز خدمات خوبی را به همکاران ارائه نماییم.
مدیر پشتیبانی اداره کل با اشاره به انجام اقدامات مطلوب و مهم در بحث فناوری اطلاعات اداره کل تصریح کرد: با همه کمبود اعتبارات تجهیزات خوبی را در حوزه فناوری اطلاعات فراهم کرده ایم و همواره بدنبال بهبود و بروزرسانی تجهیزات در سطح استان هستیم.
وی با تأکید بر ضرورت توجه به برگزاری آموزش ها به شیوه مجازی افزود: بدنبال توسعه آموزش ها از طریق مجازی و در بستر اینترنت مانند جلسه امروز هستیم و برنامه ریزی لازم را نیز در این زمینه انجام داده ایم.
ابراهیمیان بیان کرد: همکاران در ستاد و ادارات شهرستانی باید در زمینه ورود اطلاعات به موقع و درست در سامانه برته پیگیری لازم را انجام دهند.

ضرورت تحقق راهبردهای توسعه تعاون در استان

علی باقری مدیر امور تعاون اداره کل نیز در این جلسه با تأکید بر اهمیت بخش تعاون در سطح کشور  و ضرورت توجه به راهبردهای توسعه بخش تعاون طی سخنانی اظهار داشت: توسعه شفافیت، توسعه نو آوری، توانمندی سازی تعاونی ها، توجه مالی به تعاونی ها، شبکه سازی و ایجاد شبکه های بازارچه مجازی و سامانه جامع هوشمند تعاون از راهبردهای مهم توسعه بخش تعاون هستند که مورد تأکید اداره کل است.
وی افزود: در همین راستا طی تفاهم نامه منعقد شده با استانداری مازندران راه اندازی و فعال نمودن کمیته راهبردی توسعه بخش تعاون در سطح استان برنامه ریزی شده است و باید مورد توجه ویژه ادارات شهرستانی قرار گیرد.
مدیر امور تعاون اداره کل با اشاره به راه اندازی سامانه جامع هوشمند تعاون در سال گذشته خاطرنشان کرد: تمامی خدمات قابل ارائه در بخش تعاون، حتی برگزاری مجامع نیز از طریق این سامانه انجام خواهد شد و ضرورت دارد روسای ادارات و کارشناسان تعاون اقدامات ویژه ای را در راستای فعالیت و ورود اطلاعات همه تعاونی ها در این سامانه انجام دهند.
وی ادامه داد: آموزش های مجازی بخش تعاون و تعاونگران نیز از طریق این سامانه انجام خواهد شد.
باقری افزود: در بحث تشکیل تعاونی ها تمامی الزامات علی الخصوص بحث 10 درصد سرمایه ثبتی باید رعایت شود و در حوزه نظارت نیز بازدید مستمر از تعاونی ها و شناسایی و تعیین تکلیف تعاونی های غیر فعال مورد تأکید می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث توسعه تعاون و تخصیص اعتبارات لازم باید دقت شود که تسهیلات به طرح های با کیفیت تعلق گیرد.

انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش حوادث ناشی از کار

حسن فلاحی مدیر روابط کار اداره کل نیز در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات کارکنان خدوم این حوزه در سطح استان طی سخنانی بیان کرد: در راستای توسعه دولت الکترونیک و ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف سامانه جامع روابط کار راه اندازی شده است و انتظار می رود ادارات در بحث ثبت نام متقاضیان و احراز هویت و همچنین مراحل تخصصی آن نظارت کامل داشته باشند.
وی ادامه داد: طبق اعلام وزارت متبوع عملکرد استان ها از روی سامانه جامعه روابط کار ارزیابی می شود و این مهم از ضریب اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیر روابط کار اداره کل با تأکید بر ضرورت رسیدگی دقیق در مراجع تشخیص و حل اختلاف خاطرنشان کرد: رعایت دقیق آیین دادرسی کار، صدور آراء سازشی و تسریع در رسیدگی ها و ابلاغ آراء باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.
وی ادامه داد: در مراجع حل اختلاف تکلیف قانونی همه اعضای مراجع حضور در کلیه مراجع است و این مهم الزامی است و ضرورت دارد جلسات با اعضاء کامل برگزار شود.
فلاحی تصریح کرد: در پرونده های ارجاعی از سوی دیوان شایسته است موارد به دقت بررسی و چاسخ داده شود.
وی با اشاره بر اهمیت موضوع حوادث ناشی از کار و کاهش آن افزود: درخواست اکید داریم گزارش بازرسان کار علی الخصوص در زمینه حوادث ناشی از کار سریعا ارسال شود و بازرسان کار نیز اقدامات پیشگیرانه را جهت کاهش حوادث ناشی از کار بیش از پیش در دستور کار قرار دهند.
فلاحی ادامه داد: نظارت بر معادن و کارگاه های پر خطر و اجرای دقیق ماده 105 قانون کار و تعطیلی کارگاه های نا ایمن و همچنین گشت مشترک و شناسایی اتباع بیگانه نیز از ضروریات است.


مسلم غلامی رییس اداره ارزیابی عملکرد و بازرس سلامت اداری اداره کل نیز در این جلسه ضمن تبریک به کارکنان بابت کسب رتبه برتر اقامه نماز، سلامت اداری و رتبه دوم تیم خودر ارزیابی اداره کل در سطح کشور بیان کرد: با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا از همکاران می خواهیم صبر و بردباری وشکیبایی بیش از پیش را در مواجهه با مردم شریف بکار گیرند و خدمات مطلوبی را به مردم ارائه نمایند.
وی با تأکید بر اینکه حضور تیم خود ارزیابی دو بار در سال در شهرستان ها خاطرنشان کرد: نقاط ضعف اعلام شده باید در ارزیابی های بعدی برطرف گردد و این امر همواره مورد تأکید می باشد.
غلامی با تأکید بر ضرورت توجه به سامانه برته در موعد مقرر خاطرنشان کرد: صحت اطلاعات وارده در سامانه برتر باید نظارت داشته باشیم.
گفتنی است مقصودی رییس اداره نور، چلابی رییس اداره آمل و کلبادی رییس نمایندگی گلوگاه بعنوان نمایندگان ادارات شهرستانی در ابتدای این جلسه به ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادات در حوزه های تخصصی پرداختند.



۲ مهر ۱۳۹۹ ۱۴:۳۴
کد خبر : ۲۲۰,۹۲۴
کلیدواژه ها: تسهیلات_کرونایی,حوادث_کار,تعاون,اشتغال_روستایی

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید