تشریح آخرین اقدامات حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی ایلام

روزانه ۷۵۰ بیمار سرپایی به دی کلینیک تامین اجتماعی ایلام، ۴۵۰ نفر به درمانگاه شماره ۲ و ۴۵۰ بیمار نیز به درمانگاه دهلران مراجعه می کنند.
تشریح آخرین اقدامات حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی ایلام

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، علیرضا رمضانی مدیریت درمان تامین اجتماعی ایلام در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه استان ایلام، اظهارکرد: سازمان تامین اجتماعی در ۲ بخش بیمه ای و درمانی به جهت تهیه امکانات محافظتی کرونا و درمان غیرمستقیم و  به تبع تعطیلی برخی واحدهای تولیدی دچار خسارت شده است که سبب کاهش درآمدها و پرداخت بیمه بیکاری به بیمه شدگان شد.

وی افزود: هم اکنون ۲ بخش دولتی و دانشگاهی و مراکز خصوصی، طرف قراردارد مدیریت درمان استان هستند و تعداد خدمات غیر حضوری سازمان بیشتر در حوزه بیمه ای است، در بخش درمان نیز به دلیل  عدم مراجعه بیمار خدمات غیر حضوری ارائه نمی شود.

رمضانی در خصوص خدمات ارائه شده به بیماران کرونایی یادآور شد: طیف خدمات ارائه شده سازمان تامین اجتماعی به بیماران بستری کرونا متنوع است اما در بخش درمان سرپایی، درمان اختصاصی برای این بیماران وجود ندارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام افزود: سازمان تامین اجتماعی در اجرای برخی طرح ها در کشور پیشرو است که در بخش درمان نیز عمده ترین خدماتی که ارائه می شود بحث نسخه الکترونیکی است و سازمان در این راستا موفق عمل کرده است.

رمضانی با بیان اینکه طرح نسخه الکترونیکی به صورت صد درصد در تمامی مراکز ملکی مدیریت درمان سطح استان اجرایی می شود، گفت:  از جمله مزایای نسخه الکترونیک بهبود کیفیت خدمات درمانی، مشاهده سوابق و مراجعات قبلی بیمار، اصلاح مشکلات ناشی از ناخوانا بودن نسخه، کنترل تداخلات دارویی و کاهش هزینه های ناشی از مراجعات مکرر بیمه شدگان است.

وی به طرح ۳۰۷۰ اشاره کرد و افزود: این طرح یک طرح زیربنایی و ملی است که با اجرایی شدن آن  ارائه خدمات غیر حضوری و به تبع آن کاهش میلیونی بار مراجعات بیمه شدگان به مراکز تامین اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام به مرکز درمانی مهران اشاره کرد و گفت: ساخت درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان مهران  در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۳۱۷ متر مربع و زیربنای ۲ هزار و ۵۱۷ متر مربع با پیشرفت ۳۵ دصد در حال ساخت است.

رمضانی به تاثیر رسانه ها در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم اشاره کرد و افزود: بدون رسانه های آزاد خیلی از اتفاقات رخ نمی دهد، رسانه ها چشم بینای جامعه و ناظرانی بیطرف بر عملکرد مسوولان هستد،  مدیریت درمان استان انتقادات اصحاب رسانه را رصد و  پذیرای مطالبات مردم است که از جانب خبرنگاران مطرح می شود.

وی اظهارکرد:  سازمان تامین اجتماعی یک سازمان خدمتگذار  و  خدمات رسان است، این سازمان مانند سایر ارگان های دولتی در ایام کرونا دچار خسارت و ضرر و زیان شده و از این امر مستثنی نبوده است.

۲۶ آبان ۱۳۹۹ ۱۴:۳۶
کد خبر : ۲۲۷,۵۶۲
کلیدواژه ها: مدیریت درمان تامین اجتماعی, ایلام, طرح3070, نشست خبری

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید