شکایات کارگری در سیستان و بلوچستان کاهش یافت

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، سه هزار و ۵۸ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار استان به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، این آمار با کاهش ۹ درصدی روبرو بوده است.
کاهش شکایات کارگری در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، امید آذرنگ افزود: در ۱۱ ماهه امسال در هیات حل اختلاف سه هزار و ۵۸ دادخواست واصله بوده که منجر به دو هزار و ۱۲۷ رای صادر شده است.

وی اظهارکرد: افزایش نظارت ها در سایه تعامل کارفرمایان و کارگران و همچنین استفاده از ظرفیت کمیسیون کارگری شورای تامین استان باعث شده است تا به رغم شرایط سخت اقتصادی حاکم بر جامعه، کمترین مشکل در خصوص مطالبات کارگری در سیستان و بلوچستان وجود داشته باشد.
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: امسال از تعداد آرای صادر شده در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان ۸۰۸ رای سازشی بوده که به نسبت پیش بینی و تاثیر کرونا در کسب و کارها، عملکرد چشمگیری محسوب می شود.
آذرنگ تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹، تمامی مراحل ثبت شکایات و رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه جامع روابط کار دنبال می شود.
وی افزود: صیانت از نیروی کار نیز فقط در رسیدگی حقوقی به دادخواست‌های قانونی کارگران خلاصه نمی‌شود بلکه گره گشایی از مشکلات اقتصادی بنگاه‌های مشکل‌دار برای نیروی کار بسیار حائز اهمیت و از اولویت مهم آنان است.
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۳:۱۳
روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان |
کد خبر : ۲۳۶,۵۰۴
کلیدواژه ها: سامانه جامع روابط کار ، سیستان و بلوچستان ، امید آذرنگ ، کاهش شکایات کارگری

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید