مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه: تعامل بین کارگر و کارفرما در استان کرمانشاه برقرار است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: بالاترین سطح همکاری، همراهی و همدلی بین دولت، شرکای اجتماعی، کارفرمایان و کارگران در سطح استان وجود دارد و در بسیاری از جلسات، شاهد همسویی برای کمک به تولید هستیم.
تعامل بین کارگر و کارفرما در استان کرمانشاه برقرار است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه حسن عزیزی اظهار کرد: کرمانشاه استانی با نرخ بالای بیکاری است، در نتیجه بین عرضه نیروی کار و تقاضا با بازار کار تعادلی وجود ندارد و همین موضوع باعث می‌شود معدودی از بنگاه‌های اقتصادی بخواهند شرایطی بر متقاضی کار تحمیل کنند.

مشکلات جامعه کارگری استان زیر ذره بین بازرسان

وی افزود: چند وظیفه برعهده داریم در گام نخست به شکایاتی که واصل می‌شود رسیدگی کنیم ولی در برخی مواقع نیز شکایاتی واصل نمی شود که از طریق بازرسی کار موضوع باید بررسی و از واحد تولیدی بازدید شود.

عزیزی از سختی، ایمنی، مقررات مربوط به پرداختی ها به عنوان مهمترین موضوعاتی یاد کرد که توسط بازرسان رصد شده و اگر شخصی تمایل رسیدگی به صورت حضوری داشته باشد می‌تواند به شعبات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کند.

وی افزود: این اداره کل در حوزه تعاون فعال است و سال گذشته بسیاری از برنامه ها از آموزش و ترویج گرفته تا بازرسی ها و حمایت قانونی از تعاونی ها انجام شده است.

چه تعداد کارگر مشمول بیمه بیکاری شدند؟

وی افزود: در سال ۹۹ به میزان هشت هزار و ۶۰۹ نفر مشمول بیمه بیکاری شدند که در بخش خدمات پنج هزار و ۹۳۲ نفر، در بخش صنعت ۲ هزار و ۴۹۲ و در بخش کشاورزی ۱۸۵ نفر بودند البته بیشترین صدمه به دلیل شیوع کرونا در بخش خدمات بوده است.

عزیزی یادآور شد: هنگامی که کرونا به بسیاری از مشاغل آسیب رساند هیات‌های حل اختلاف و تشخیص، با حجم زیادی از مراجعان مواجه شدند که مراجعین ما در بیمه بیکاری به عدد صفر رسید یعنی از طریق سامانه بیمه بیکاری به این تعداد پرونده رسیدگی شد.

وی به راه اندازی سامانه جامع روابط کار در دهه فجر سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: از این طریق به ۲۲ خدمت که به مراجعه حضوری نیاز داشت رسیدگی می‌شود و اگر هر کارگر و کارفرما در طول عمر خود یک بار به دفاتر پیشخوان مراجعه کند، کد رهگیری دریافت می‌کند.

وی تأکید کرد: این ۲۲ خدمت اگر به دفاتر حل اختلاف ارتباط پیدا کند از طریق الکترونیکی انجام می‌شود.

۲۷ شعبه مسئول رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما است

عزیزی یادآور شد: در طول سال ۹۹، پنج هزار و ۳۰۹ فقره پرونده واصل شده که در ۲۷ شعبه در سطح استان به اختلافات کارگر و کارفرما رسیدگی می‌شود که ۱۷ شعبه تشخیص، همان هیات اولیه است و ۱۰ شعبه نیز حل اختلاف است.

وی اضافه کرد: در پایان سال ۹۹ پرونده بلاتکلیفی نداشتیم و همگی به گونه ای در چرخه رسیدگی قرار گرفتند و سعی کردیم پرونده‌ها به سمت سازش و نزدیک شدن دیدگاه طرفین برود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه یادآور شد: براساس سند اشتغال، در سال ۱۴۰۰ کاهش ۲ و نیم درصدی نرخ بیکاری برای این استان پیش بینی شده است.

وی گفت: در راستای حمایت از هشت هزار و ۶۰۲ نفر که با شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده‌اند و حداقل یک ماه پرداخت حق بیمه داشتند بیمه بیکاری پرداخت شده است.

۲۵ فروردین ۱۴۰۰ ۱۰:۴۸
روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه |
کد خبر : ۲۳۷,۵۵۰
کلیدواژه ها: حسن عزیزی,گفتگو با ایرنا,بازرسان کار,تعامل کارگر و کارفرما

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید